esettanulmányok

Facebook riportok

a probléma

Ennél a folyamatnál probléma az volt, hogy egy kicsit macerás volt a változó költség kiszámítása, mivel ehhez szükség volt a Facebook hirdetések költségére ezeket pedig a Facebook Business Manager-be bejelentkezve, több különböző hirdetési fiókból kellett egyesével letölteni, majd pedig egy felhőben tárolt spreadsheet-ben összesíteni.

a korábbi folyamat

A folyamat nem volt túl komplex, egyszerűen be kellett jelentkezni a Facebook Business Manager-be, majd pedig kiválasztani a kívánt hirdetési fiókot, beállítani a dátumtatományt, majd pedig letölteni az adott fájlt.
Ezt a folyamatot kellett megismételni az összes hirdetési fiókra.

a jelenlegi folyamat

A folyamaton nem nagyon volt szükséges változtatni, a robot a korábbi folyamat lépéseit hajtja végre, azzal a különbséggel, hogy egy kicsit gyorsabb, mint egy humán kolléga, illetve kevésbé unott fejjel iterálja végig a hirdetési fiókokat😑

elért előnyök

  • Gyorsabb riportkészítés (bár ez nem feltétlen jelentett problémát)
  • Naprakészebb riportok, hiszen így akár naponta is elkészülhet az adott riport
  • Életvidámabb kollégák

Nézd
meg
videón

Stripe – Szamlazz.hu összekötés

a probléma

Az ügyfelemnek az volt a problémája, hogy online értékesített kurzusokat, amiért az ügyfelei Stripe-on keresztül fizettek, a számlát a Szamlazz.hu felületén kellett kiállítani és az egész rendszer mögött a Clickfunnels állt.
Sajnos (nekem szerencsére😁) ezt a három rendszert nem lehet egyszerűen pár plugin-nel összekötni, az egyedi fejlesztés pedig túlzás lett volna egy ilyen feladatra.

a korábbi folyamat

A korábbi folyamat szerint egy virtuális asszisztens, vagy gyakornok kapta meg a nem túl hálás feladatot, hogy egyesével nézze végig a Stripe-on beérkezett fizetéseket és ezek alapján állítsa ki a számlát a Szamlazz.hu-n.

a jelenlegi folyamat

Maga a folyamat nem igazán változott, a robot ugyan ezeket a lépéseket hajtja végre, azzal a különbséggel, hogy először egyszerre végignézi az összes fizetést és kiolvassa a szükséges adatokat, amiket egy adattáblában tárol, majd pedig szépen sorban végighalad ezeken és kiállítja a számlákat.

elért előnyök

  • Megspórolt ősz hajszálak a virtuális asszitensnek.
  • Gyorsabb számlakiállítás (bár itt ez nem volt különösebben szempont)
  • Felszabadított idő

Nézd
meg
videón

Eladási riportok

a probléma

Ennél a folyamatnál a problémát az jelentette az ügyfelemnek, hogy több webshoppal is rendelkezik és ezek eladási adatait szerette volna exportálni bizonyos időközönként, ám egy bizonyos elemszám fölött ez unalmas munka volt.
Lehet, hogy igaz a mondás, hogy a munka nemesíti a lelket, de az ügyfelem mégis jobbnak látta, ha ezt a feladatot egy robot végzi.

a korábbi folyamat

Bejelentkezés a wordpress admin felületére -> az adatokat exportáló plugin aloldalára való navigálás -> szűrők beállítása -> riport letöltése -> riportok összegzése.
A fenti lépések ismétlése. Sokszor

a jelenlegi folyamat

A folyamatban itt sem volt szükséges a változtatás, a korábbi folyamat lépéseit hajtja végre a robot.
(Amennyiben a bejelentkezés során a “nem vagyok robot” tesztet kitölti valaki a robotnak😄)

elért előnyök

  • Gyakoribb riportolás
  • Kevesebb kattintás miatt elhasználódott egér
  • Felszabadított idő

Nézd
meg
videón

Nincs elérhető videó

hamarosan…

Kulcsszó kutatás Amazon-on

a probléma

Egy több webshoppal rendelkező ügyfelem azt szerette volna megtudni, hogy bizonyos Amazon-on lévő termékek értékeléseiben, egy adott kulcsszó hányszor fodul elő. Mivel több száz termék is szóba jöhet, illetve az értékelések száma is lehet több ezer… hát nem lennék az a kolléga aki megkapja a kulcsó kutatási feladatot.

a korábbi folyamat

A feladat mennyisége miatt (illetve mivel épp kialakítás alatt volt ez a folyamat) így korábbi folyamat nem volt működésben.

a jelenlegi folyamat

A robot lényegében egy “input” excel fájlból beolvassa a termékek linkjeit és a kulcsszavakat, amiket keresnie kell, ezt követően pedig végigiterálja ezt a listát.
A folyamat végén visszaírja az eredményeket az excel-be.

elért előnyök

  • Egyáltalán elérhetővé vált ez a folyamat az ügyfelem számára
  • Kevesebb elfogyasztott kávé, mivel ezzel a feladattal már senki nem fog éjszakába nyúlóan foglalkozni

Nézd
meg
videón